Άμεση εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών
Blog post description.
Θεοδώρα Γιασεμή
Η επιμόρφωση είναι αναγκαία τώρα, όσο ποτέ άλλοτε, θα πρέπει να έχει ως βασικό στόχο οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν την προέλευση και την φύση των μαθησιακών προβλημάτων των μαθητών τους, έτσι μέσα σε αυτό το πλαίσιο της επίγνωσης, να κατανοήσουν καλύτερα και να αλλάξουν νοοτροπία, εφαρμόζοντας εν τέλη μια πιο ρεαλιστική και ευέλικτη αντιμετώπιση, απέναντι στα θέματα που θα αντιμετωπίσουν και θα κληθούν να επιλύσουν.
Η εκπαίδευση θα πρέπει να στοχεύει επίσης ,στην ευαισθητοποίηση σε θέματα ένταξης ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, για να γίνει όμως αυτό δυνατόν, θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να ενημερωθεί για την φύση των αναγκών των μαθητών του, να συζητήσει με άλλους εκπαιδευτικούς, να ανταλλάξει βιωματικές εμπειρίες, να μάθει, αλλά και να διδάξει, γιατί ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά αυτής της εκπαίδευσης, είναι η επικοινωνία, ο διάλογος και η ανταλλαγή στάσεων και απόψεων μεταξύ των εκπαιδευομένων.
Γιατί μόνο μέσα από την ταύτιση και τα βιωματικά στοιχεία, θα επιτευχθεί η ενθάρρυνση στην εμπλοκή στην διαδικασία της επιμόρφωσης, η αφύπνιση των εσωτερικών τους κινήτρων για γνώση και προσωπική ανάπτυξη και εν τέλει η εφαρμογή όλων αυτών των νέων εμπειριών και δεξιοτήτων ως όπλα στην φαρέτρα τους.
Γιατί η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, δεν έχει στόχο την εκμάθηση κούφιων πληροφοριών, έχει ως στόχο, να σταθεί διπλά στον εκπαιδευτικό με κατανόηση και αγάπη και να του δείξει ότι, τίποτα δεν είναι αδύνατόν, όσο δύσκολο και αν φαντάζει, όσο επίπονο και αν μοιάζει, να του χαράξει τον δρόμο και να τον αφήσει ελεύθερο σαν οδοστρωτήρα να χαράξει νέους δρόμους για τους μαθητές του, όσο δύσκολο και αν μοιάζει, όσο επίπονο και αν φαντάζει.


